17.12.2006.
Iza kiše dolazi sunce, kaže stara poslovica. Taman smo u studenome organizirali krasne karmine u Ben-Maru za na aerodorom u Šarampovu i oprostili se od letenja, kad se evo pojavljuju nove vijesti.
SLUAČJ ŠARAMPOV
Ali krenimo od početka.
Nakon zahtjeva gospode iz AEKS-a tijekom listopada i studenog smo morali sve maknuti sa Šarampova. Sada je ostalo samo malo smeća i betonske podloge. Sutra-prekosutra ide službeni dopis nadležnom Ministarstvu da AK IVANIĆ-GRAD prestaje biti operater aerodroma Šarampov u Ivanić-Gradu. I to je kraj.
Što to znaći i zato to moramo učiniti ?
Poznato je da svaki aerodorom ima svojeg zakonskog operatera, koji je odgovoran za normalno funkcioniranje piste i ostalih objekata. Zakonodavac je to tako postavio kako bi osigurao normalno i sigurno funkcioniranje takvih letjelišta. To znači da mi imamo odgovornost da je pista uvijek (u normalnim vremenskim okolnostima) u uporabi, tako da bilo tko želi (iz Hrvatske ili iz inozemstva) sletjeti na Šarampov može očekivati da će to moči učiniti bez problema. A da bi u konačnici to moglo funkcionirati propisano je niz radnji i postupaka koji se moraju obaviti, koji su predviđeni zakonom, ostali propisima i našim internim aktima, koje opet odobrava Ministarstvo. Zapravo, da bi se dobila uopće dozvola za takvo letjelište treba jako puno posla obaviti. To je onaj dio koji obični posjetitelj Šarampova ne može vidjeti. Takvome se čini da je riječ o običnoj livadi. Da, naizgled obična livada. No, u dananjim uvjetima je govoto nemoguće zadovoljiti sve uvjete koje traže propisi da takva livada bude službeni, međunarodno priznati aerodrom. Ne smijemo zaboraviti da smo dobili i međunarodnu ICAO oznaku LDZI, koju čemo za par dana izgubiti.
Ja volim reći da je aerodrom Šarampov sličan kompjuterskoj disketi. Kad na toj disketi nema nekih važnih osobnih ili poslovnih datoteka ili podataka, to je stvarno gotovo bezvrijedna disketa za kunu-dvije. Zamislite koliko vam vrijedi takva vaša disketa prepuna vaših poslovnih podataka. Neprocjenjivo, pogovoto kad ih zagubite ili izbrišete.
Dakle, Šarampov je bio jedna takva disketa prepuna važnih podataka. Sad kad ga odjavimo ono postaje samo obična livada, za koju više ne znam kako bi se uopće ponovno dobila letačka dozvola. Na tu smo činjenicu upozoravali sve nadležne institucije, ali ništa nije pomogli. Oni su vidjeli samo grupu zanesenjaka i livadu, a ne infrastrukturni prometni objekt, koji će u sve većem zamahu avijacije imati itekako važnu funkciju.
No, što je, tu je. Idemo dalje.
SLUAČJ GREDA
Pronašli smo potencijalno novu lokaciju na Breškoj Gredi. Vrlo je vidljiva, jer se nalazi odmah iza gredskog nadvožnjaka (kad se ide prema Zagrebu) i to pored same auto ceste. Površina parcele je preko 20 hektara, dužina piste može biti 900 m i položena je u pravcu 15-33 to je idealno s obzirom na sjeverne vjetrove koji su na Šarampovu bili bočni, to je za avijaciju dosta neugodno.
Predali smo zahtjev Gradu da nam u njihovom programu raspodjele državne zemlje dodijeli navedenu parcelu i dobili obećanje da će se učiniti sve kako bi se to realiziralo. Naravno, ima i problema. Ta parcela je predodređena za povrat nacionalizirane imovine. Grad je poslao upit državnim službama da li takav zahtjev za povratom postoji. Ako ne postoji, tada ulazimo u program zakupa ili koncesije na duži niz godina.
Istovremeno smo od Hrvatske kontrole zračne plovidbe dobili zeleno svjetlo da nemaju primjedbi na predloženu novu lokaciju letjelišta. Upozoravaju nas jedino na pilotanu vojnu zonu Posavski Bregi, koja može biti značajan ograničavajući faktor uporabe Vašeg letjelišta.
BARAKAŠI
A mi nismo bili lijeni, pa smo krenuli u akciju. U subotu, 16. prosinca, je Dragec Mužek dogovorio prijenos našeg kontejnera na novu lokaciju. A taj prijenos se naravno i zalio, kako traže stari običaji. A kaže se da bolje da propadne selo, nego običaji. Za kontejner smo kupili dobru plinsku peć i instalirali agregat za struju. Dragec je častio s svojim opako ljutim kobasicama, a Joža Barbari-Barba s pivom. To POVIJESNOM SASTANKU na novoj lokaciji su bili još prisutni Dragan Jakić, Dražen Čvorišcec-cvoks, Davor Ištvani, Milan Filipi i Vilko Marković.
Dogovoreno je da e Mužek pospremiti oznake s piste u Šarampovu, Vilko poslati dopis Ministarstvu da više nismo operater na Šarampovu, a Cvoks će urediti naše stranice u skladu s novom situacijom, te postaviti fotografije nove lokacije. Isto tako će se dogovoriti oranje na Gredi, kako bi se u proljeće samo potanjuralo, posijala trava i povaljalo.
Cvoks predlaže da se novo letjelište nazove PEPA Prvi Europski Posavski Aerodrom.
Puno sreće za Božić i Novu godinu u kojoj se nadamo da će Klub dobiti novo letjelite na Gredi, a isto tako želimo da to uspije i našim članovima Tomici Presečanu i Darku Rupiu na lokaciji u Križu, a Kreši Crhi na Zvekovcu. Time bismo znatno unaprijedili letenje u ovim naim krajevima, jer bismo mogli svaki dan negdje drugdje organizirati roštilj u trokutu Greda-Zvekovec-Križ.
Va predsjednik:
Vilko Marković