Tragedija poljske političke vrhuške stavila je Tupoljev 154 u žižu interesa ne samo zrakoplovaca , nego i ljudi koji žele znati nešto više. Konstruiran je 1968 godine, a prvi let na redovitoj putničkoj liniji ostvario je 1972 godine. Proizvodnja je trajala do 2006. godine. Proizvedeno je 1015 komada , a još ih 500-tinjak leti. Zanimljiv je podatak da ih i ruski Aeroflot povlači i mjenja sa Airbusom zbog PREVELIKE potrošnje i PREVISOKE razine buke koju proizvodi. Sjećam se satova u zrakoplovnoj školi kad je profesor znao zastati na nekoliko minuta sa predavanjem jer ga je Tu 154 na poljetanju sa Plesa znao nadglasati.Nije se moglo dogoditi da ga zamjenite sa nekim drugim avionom. Radi se o tromotorcu sa 103 kN potiska po motoru,brzine krstarenja cca 900 km/h. Masa aviona je 55 tona, a maksimalna poletna težina 103 tone.

Dužina aviona je 48 metara,razmah 38 metara,a površina krila 202 kvadrata.Nosi maksimalno 180 putnika.Avion je u maniri svih ruskih proizvoda doista robustan i pouzdan,no neodržavanje i starost vjerojatno su, uz neizbježni ljudski faktor ,najčešći uzroci havarija zrakoplova ovog tipa.U posljednjoj katastrofi ovog tipa zrakoplova govori se o pogrešci pilota ,no pričekajmo da istražitelji naprave svoj posao.Obje crne kutije su pronađene tako da analiza može krenuti.Još mi na pamet padaju sjećanja sa prakse na Plesu kad sam vidio Tupoljeve gume sve u platnu.
Na pitanje o čemu se radi dobi sam odgovor od starog mehe da je to normalno za ruske gume i da nove gume nakon nekoliko sljetanja izgledaju tako.Naprosto stvar konstrukcije. Sloj gume -sloj platna-sloj gume-…i tako bogzna koliko.Također je zanimljiv sustav balansiranja ovog tipa zrakoplova koji je izveden sa tankovima za vodu,pa je jedne hladne zime na Plesu Tu 154 ostao u vrlo čudnom položaju kad je mladi meho u strahu od smrzavanja ispustio balastnu vodu.

Aerodrom u Smolensku nalazi se sjeverno od grada.Najnovije informacije nakon preliminarne analize crnih kutija govore da se radi o grešci pilota i da je par sekundi prije pada u kabini vladao kaos.Na slici je označena poletno-sletna staza.smjer sljetanja i mjesto pada.